Wszystko mogę w tym, który mnie wzmacnia, w Chrystusie. (Flp.4.13)
Jak stać się bardziej aktywnym podczas detoksu
Po prostu się rusz! Nasze ciało wcale nie wymaga drakońskich treningów by być zdrowym i pełnym sił, Wręcz przeciwnie potrzebuje umiarkowania i różnorodności, tak samo jak w odżywianiu. Szukajmy w aktywności fizycznej odpoczynku, a nie kolejnego stresora. Dostosujmy tempo do możliwości naszego organizmu, a na pewno z czasem przyjdzie uczucie satysfakcji i radości.

Możecie w to wierzyć lub nie, ale jesteście w stanie cofnąć do pewnego stopnia biologiczny zegar, przywracając tym samym energię swojemu ciału, umysłowi i sercu.

  •  Jeśli macie w ciągu dnia dużo pracy i wiecie, że trudno będzie znaleźć czas na aktywność, to zamiast spotkania służbowego w biurze, sali konferencyjnej czy kawiarni, zaproponujcie inną formułę rozmowy – na przykład w trakcie wspólnego spaceru. Wykorzystajcie tę formę ruchu jako zacieśnienie więzi z waszymi współpracownikami.
     
  • Kiedy wiecie, że cały dzień spędzicie, siedząc w biurze, od czasu do czasu wstawajcie, przechadzajcie się po pomieszczeniu, róbcie skłony, a nawet podskakujcie.
     
  • Jeśli pozwala wam na to czas, to zamiast jazdy autem czy korzystania z komunikacji miejskiej idźcie na piechotę. Niech to będzie wasz nowy nawyk!
     
  • Włączcie muzykę i potańczcie kilka minut w jej rytm. Uwielbiam taki spontaniczny taniec. Kiedy potańczycie nawet kilka minut, rozruszacie całe ciało i wspaniale zrelaksujecie umysł.
     
  • Próbujcie jak najczęściej rozciągać odcinek krzyżowo-lędźwiowy oraz nogi, schylając się i dotykając palców stóp.
     
  • Podczas rozmowy telefonicznej starajcie się nie siedzieć, stójcie lub spacerujcie.
     
  • Zamiast jeździć windą, zacznijcie chodzić po schodach.
     
  • Nawet nie jesteście w stanie sobie wyobrazić, jak kilka nawyków, które udałoby się wam wprowadzić do codziennego życia, wpłynęłoby na wasze lepsze samopoczucie. To, co pozornie jest trudne do przeorganizowania, okazuje się banalnie proste. Tak jak czas spędzany na siłowni można zastąpić ruchem na świeżym powietrzu, tak samo czynności w ciągu dnia, które zazwyczaj odbywają się w pomieszczeniach zamkniętych, można zorganizować w taki sposób, aby jak najczęściej wychodzić na zewnątrz.
Ruch może też być świetną zabawą.
Przypomnijcie sobie chwile swojego dzieciństwa, kiedy ruch stanowił naturalny element każdego dnia. Zabawa w berka, rower czy wspinanie się po drzewach. Każda forma aktywności wiązała się wtedy z niewyobrażalnym szczęściem i radością. Możecie w to wierzyć lub nie, ale jesteście w stanie cofnąć do pewnego stopnia biologiczny zegar, przywracając tym samym energię swojemu ciału, umysłowi i sercu. Aktywne zabawy i ćwiczenia są korzystne dla serca, a dobra wiadomość jest taka, że serce to mięsień, więc wszystko co stanowi dla niego wyzwanie – czy będzie to wycieczka na rowerze, czy pokonanie iluś tam kondygnacji schodów – dodaje mu zdrowia i siły do miłości.
 

Proponowane artykuły

Wybierz jedną z kategorii lub rozwijaj się w każdej z nich